Αλαλούμ με τη μεταφορά μεταναστών από τα νησιά

Ημιτελής είναι η διαδικασία ταυτοποίησης των Σύρων προσφύγων που ακολουθείται στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου...
Μόλις το 30-40% όσων εγκαταλείπουν νησιά όπως η Κως και η Λέσβος, με προορισμό την ηπειρωτική χώρα, υποβάλλονται σε λήψη αποτυπωμάτων. Οι υπόλοιποι, παρότι υποχρεούνται, δεν δακτυλοσκοπούνται, όταν φτάνουν στην πρωτεύουσα, από τους αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής. Το κενό στη διαδικασία επιβεβαίωσαν, μιλώντας χθες στην «Κ», αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., ενώ άγνοια για το θέμα δήλωσαν αξιωματούχοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Τις τελευταίες εβδομάδες, οι υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. στο Ανατολικό Αιγαίο προχωρούν σε καταγραφή των Σύρων προσφύγων, όχι όμως και στη λήψη των δακτυλικών τους αποτυπωμάτων. Αυτό απαιτεί χρόνο και τεχνικό εξοπλισμό (ειδικά scanners) που δεν υπάρχουν. Αντ’ αυτού, σε όσους καταγράφονται από τα κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. ως Σύροι πρόσφυγες χορηγείται υπηρεσιακό σημείωμα, στο οποίο αναγράφεται η ημερομηνία και η ώρα που οφείλουν να παρουσιαστούν στο αστυνομικό μέγαρο της Πέτρου Ράλλη, για να υποβληθούν στη λήψη αποτυπωμάτων. Προβλέπεται και από το άρθρο 78Α (Προστασία από την απέλαση) του Νόμου για την Ιθαγένεια, ο οποίος ψηφίστηκε τον Ιούλιο. Ωστόσο, από το σύνολο των Σύρων προσφύγων που το τελευταίο διάστημα εγκατέλειψαν τα νησιά, μόλις το 30%-40% ολοκλήρωσε τη διαδικασία ταυτοποίησης, ως όφειλε. Οι υπόλοιποι πιθανολογείται ότι αναζήτησαν δίοδο διαφυγής από τη χώρα, έχοντας στην κατοχή τους χαρτί-πιστοποίηση της προσφυγικής τους ιδιότητας, όχι όμως και το επίσημο έγγραφο εξάμηνης αναστολής απέλασης.
Αξιωματικός με γνώση του θέματος διευκρίνισε χθες στην «Κ» ότι όλοι όσοι αναγνωρίστηκαν ως Σύροι πρόσφυγες υποβλήθηκαν σε διαδικασία συνεντεύξεων, καθώς και ότι σε ποσοστό 80% οι προερχόμενοι από τη Συρία είχαν στην κατοχή τους διαβατήρια και ταυτότητες του συριακού κράτους. Τόνισαν επίσης ότι, ελλείψει υποδομών, ήταν επιβεβλημένο η διαδικασία να «τρέξει» γρήγορα για να αντιμετωπιστούν κρίσεις όπως αυτή που ανέκυψε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κω. Την ίδια στιγμή, πάντως, στελέχη των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας επισημαίνουν ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι επισφαλής, καθώς, δίχως τη λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μη εντοπισμού ακόμα και διεθνώς καταζητούμενων αλλοδαπών.
Στο μεταξύ, έντονο ήταν το παρασκήνιο αναφορικά με το δρομολόγιο που επρόκειτο να ακολουθήσει το «Ελ. Βενιζέλος», στο οποίο επέβαιναν πάνω από 2.500 Σύροι πρόσφυγες. Αξιωματικοί του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. εξέφραζαν σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με το ενδεχόμενο το πλοίο να καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ καλά πληροφορημένη πηγή αποκάλυψε στην «Κ» ότι αντιδράσεις σε έντονο τόνο διατυπώθηκαν και από αξιωματούχους του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών που παρενέβησαν στο θέμα. Αντίθετα, μέλη της κυβέρνησης, προκειμένου να αιτιολογήσουν την επιλογή της Θεσσαλονίκης, επικαλούνταν το χαμηλότερο κόστος του ταξιδιού αλλά και μια στρατηγική αποκέντρωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές, η αλλαγή ρότας του πλοίου σχετίζεται και με την ημιτελή ταυτοποίηση προσφύγων που επέβαιναν σε αυτό. Το προηγούμενο διάστημα κυβερνητικά στελέχη, κυρίως από τον χώρο των ΑΝΕΛ, τάσσονταν υπέρ της μεταφοράς των προσφύγων απευθείας σε λιμάνια όπως αυτά της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, που απέχουν λίγα χιλιόμετρα από τα βόρεια σύνορα. Σημειώνεται, τέλος, ότι επήλθε συμφωνία και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εκτελέσει έκτακτα δρομολόγια για τη μεταφορά προσφύγων και δεύτερο πλοίο της ΑΝΕΚ, το «Λατώ». Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες συντήρησής του.
Καθημερινή


 Πηγή:www.dimokratiki.gr
Share on Google Plus

About ΡΟΔΟΣ ΝΕΑ

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου